De Toerist uithangen! - Reisverslag uit San Diego, Verenigde Staten van Merel Snoek - WaarBenJij.nu De Toerist uithangen! - Reisverslag uit San Diego, Verenigde Staten van Merel Snoek - WaarBenJij.nu

De Toerist uithangen!

Door: merelsnoek

Blijf op de hoogte en volg Merel

20 December 2010 | Verenigde Staten, San Diego

Hey There!

Ja na een veel te lange tijd ga ik dan toch maar eens weer beginnen aan een blog. En ik ga verder met waar ik gebleven ben. Om en beetje in te halen.

De week na LA was het vooral werk om wat school in the halen en zorgen dat ik m'n examens ging doen. De week erop ben ik nog met m'n zweedse vriendinnen naar het strand geweest. Super warm en heel relaxed. De voertaal nog altijd zweeds maar met een warm zonnetje en m'n Ipod was het geen probleem. En het lukte ze ook steeds meer om engels te gaan spreken.
Volgende dag waren we dan naar SeaWorld gegaan. Dat is de bekenste toeristische plek hier in San Diego met de bekenste show; Shamu. Beter bekend als Free Willy. Ik ben samen met Sofia op de 'soaked' seats gaan zitten. Wat dus inhoud dat je doorweekt bent na de show. Maar je moet het natuurlijk wel in volle beleving beleven. Dus vervolgens een prachtige show gezien en inderdaad, we were soaked. We hebben tegenwoordig ook al helemaal onze eigen bar. Ik weet niet of we gaan omdat we het zo'n geweldige bar vinden, maar ik denk dat het is om de ober geweldig is. Een man die nog zeker geen 40 lijkt maar het wel is, werkt daar elke aovnd (Behalve zondag, ja we kennen z'n schema helemaa, op een zondag zouden we er ds niet snel te vinden zijn) en is onze vriend. WE zijn er ondertussen elke woensdag te vinden, en ook zeer regelmatig op de vrijdagavonden. We krijgen veel drankjes van 't huis en hij is super grappig. Hij weet dat ik nog geen 21 ben dus ik krijg daar alleen maar water. Maar met special treatment of course, want ik krijg een pitcher met water met een rietje. Ook noemt hij mij 'the virgin' omdat de meiden vroegen of hij een virgin cocktail voor me wilde maken.
Nu is er in die bar ook een eating competition met hele hete saus. En die wilde de vriend van Cissi wel proberen. Maar hj redde het niet eens tot de nummer 2. ( het zijn 4 rijen van 4 sushi stukken en met elke rij wordt de saus heter ).
Vervolgens nog een geweldige avond gehad in Koreatown voor kareoke. Dat is vrijwel de enige plek hier dat tot een langere tijd dan 2 uur openblijt. Dus daar hebben we de beide keren dat we er geweest zijn dan ook gebruik van gemaakt en zijn we er tot 4 uur geweest.

Volgende dag; Dit is ondertussen 30 Oktober.
Morgen is het officieel Helloween dus het hele weeknd hebben we mensen al verkleed rond zien lopen. Vanavond wilde wij het gaan vieren. Maar omdat cissi nog altijd haar vrienden over heeft vonden we het een beetje asociaal om zoveel mensen naar een feestje te nemen waarvoor we uitgenodigd waren, dus dan maar ons eigen feestje, aangezien ons apartement niet zo groot is dus je al snel een volle boel hebt met wat wijn en 5 andere mensen :p. Dus iedereen iets geks aangetrokken en wat drank gekocht and ready for the party. Het was een zeer geslaagde avond en er kwamen nog wat Denen langs waar we de laatste tijd veel mee omgaan. En het was weer een geweldige amerikaanse ervaring rijker!
De volgende dag maar naar een filmpje gegaan om beetje bij te komen van het drukke weekend.

Ondertussen is het 2 November en we gaan naar Ocean Beach. Want het is 31 graden!! (Dit is dan eigenlijk het enige wat ik over deze dag zou willen zeggen, maar heb toch nog iets te vertellen)
In mijn RTM class. (Recreation and Tourism Management) Hadden ze het over Nederland. Nederland geeft namelijk relatief per persoon ruim het meeste uit in het buitenland. En dat werd uitgebreid besproken. De leraar zelf was ook in Nederland geweest, Amsterdam wel te verstaan. Hij was wat dure 'coffee' gehaald in de 'coffeeshop'.

Woensdag moest ik voor een project voor RTM naar the Wildlife Animal Park. Ook echt een enorme aanrader. Je bent veel dichter bij dieren, ze hebben meer ruimte en ze zitten in een natuurlijkere omgeving dan bij een normale dierentuin. Met andere woorden; super dus. Go visit!

Pacific beacht = 4 november = 38 graden!!!!!

's Avonds zijn we naar de Sunset Kliffs geweest. Echt prachtig. Mooiste zonsondergang die ik ooit gezien heb. Heel romantisch en je voelt de liefde in de lucht hangen. Dus alle jongen/mannen die dit lezen. Dit is de perfecte plaats je vriendin ten huwelijk te vragen. Ze kan hier met al die liefde in de lucht en zo'n pachtige ondergang zeker geen nee zeggen! En ook een must see zijn de huizen daar die daar staan. Onwijs mooie en grote huizen. En ook heel erg amerikaans; vrijwel alle huizen hebben hun eigen thema.

De volgende dag hebben we weer een heerlijk stranddag op het pogramma. Want 's ochtends na mn eerste les om 10 uur zijn we vertrokken naar het strand. 's Middags met Sofia weer terug gereden naar school voor een les en wat lunch en vervolgens weer terug naar het strand. 's Avonds zijn we weer de zonsondergang bij de sunset kliffs gaan bekijken omdat we nu met twee Deense vrienden waren en we de vorige dag erg laat waren dus het nog maar net konden zien. Nu konden we er wat langer van genieten.

Zaterdag was er een footballgame. Daar moesten we natuurlijk toch een keer bij zijn geweest. Het was onwijs groot, en een enorm event en heel veel mensen, alles is altijd enorm, maar dat is geen verrassing meer met die Amerikanen. En dit was dan alleen nog maar het schoolteam. Ookal speelt ons schoolteam wel in het echte stadium waar alle grote professionele teams ook spelen. Nu weet ik ook eindelijk de spelregels voor football. Jaja, zien jullie wel, ik leer hier nog elke dag.
Volgende dag naar de film gegaan met cissi. Het begint een beetje een zondagsding te worden.

Ik weet dat ik nog behoorlijk wat weken heb in te halen, maar hier heb ik eventjes een break. Ik ga wel 21 december naar huis om de feestdagen thuis te vieren. Eigenlijk ben ik pas de 22e thuis omdat het reizen een tijdje duurt. Maar zoals m'n vader zegt, vanaf de 21 stoppen we met aftellen. Als het goed is doet m'n Nederlandse telefoon het dan weer, want dan hoor ik weer bereik te hebben. So I Hope to see you all soon!

Verslag uit: Verenigde Staten, San Diego

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

06 April 2011

B'day! :D

03 Februari 2011

Help Politie!

20 December 2010

De Toerist uithangen!

19 Oktober 2010

LA!

22 September 2010

Maand 1
Merel

Foto van schoolcomplex. btw, vergeet niet de lucht te checken...

Actief sinds 17 Aug. 2010
Verslag gelezen: 661
Totaal aantal bezoekers 19623

Voorgaande reizen:

21 September 2014 - 04 November 2014

Zuid-Afrika Minor

18 Augustus 2010 - 13 Juni 2011

Mijn eerste reis

Landen bezocht: