Maand 1 - Reisverslag uit San Diego, Verenigde Staten van Merel Snoek - WaarBenJij.nu Maand 1 - Reisverslag uit San Diego, Verenigde Staten van Merel Snoek - WaarBenJij.nu

Maand 1

Door: merelsnoek

Blijf op de hoogte en volg Merel

22 September 2010 | Verenigde Staten, San Diego

Jaja, het wordt inderdaad kouder hier, dit weekend zeggen ze toch zeker dat het toch 'maar' 31 graden wordt.. om jullie eventjes jaloers te maken natuurlijk. En het moet wel warm blijven, want ik begin nu nogal te vervellen omdat ik in het begin nogal extreem verbrand ben.

Maar het is alweer een maand en 3 dagen geleden dat ik hier zonder m'n bagage ben aangekomen. Het begint hard te gaan. Dit betekent eigenlijk ook dat school echt begint nu. Dat houdt in dat ik volgende week maandag tot en met woensdag 3 a 4 midterms heb. Dus dat betekend dat ik echt aan de bak moet.
Veel stof die ze geven is nieuw, maar dat is puur omdat ik die vakken nog niet eerder gehad heb. Zoals in philosophy en recreation and tourism management. Maar bijvoorbeeld de biology les is allemaal herhaling, het verschil is alleen dat al die termen nog niet bekend zijn in het engels. De meeste stoffen, hormonen en andere dingen zijn wel hetzelfde. Alleen dingen zoals slokdarm, speeksel, maagzuur, ja daar is nog even geen touw aan vast te knopen. Voor philosophy moet ik maandag een 'writing test' doen, om te laten zien dat m'n schrijven goed genoeg is. Dat moeten overigens alle amerikanen doen. En omdat ik weet dat mijn schijverskwaliteiten niet zo goed zijn maak ik me daar nogal zorgen over. Hij heeft opgegeven waar we over moeten schrijven, dus nu maar veel oefenen en laten checken door wat Amerikaanse vrienden in en dan maar duimen dat het goed genoeg is. En dan theatre class, dat is tot nu toe eigenlijk beetje optreden. Maar in het algemeen is de stof in alle lessen gelukkig niet al te moeilijk gegeven.


Nu dan over wat ik gedaan heb afgelopen weken, sinds ik niks van mezelf heb laten horen.
Eigenlijk is het hier allemaal wel heel relaxed. Iedereen glimlacht braaf naar elkaar als je iemand passeert hier op straat. Dat ik blond ben maakt hier niks uit, want de meeste zijn veel blonder. Dan hebben we het niet over mensen die echt zo blond van zichzelf zijn natuurlijk, het blijft Amerika. Dat ik uit Nederland kom is wel iets speciaals. Ik heb er al vele horen praten over over dat ze een study abroad willen doen in Nederland. Ben ik toch nog een trotse Nederlander.
Ik ben tot nu toe dan ook nog steeds geen Nederlander tegengekomen. Degene die het dichtste bij een Nederlander kwam was een huisgenoot van een vriend van me. Toen ik daar aankwam begon hij al: 'Your the Dutch girl right?'. Toen begon hij te vertellen dat hij zelf half Nederlands is. Yeah right... MAar het bleek toch waar te zijn, zijn opa en oma kwamen uit nederland en waren op een een leeftijd van ongeveer 14 jaar hierheen verhuisd. Ze hadden elkaar op de boot hierheen ontmoet. Hij wist veel dingen te vertellen over Nederland, hij wist van de tulpen, de molens en zelfs wat Nederlands. Dit was echter wel heel erg beperkt: 'klein beetje' - duurde even voordat ik die begreep toen hij het uitsprak en ik heb ook geen idee waarom juist amerikanen 'een klein beetje' leren uit het Nederlands, zeker omdat hier alles ultra big is en zij in Nederland nooit voor 'een klein beetje' hoeven te vragen. En hij zei dat hij zijn 'grandparents' opa en oma noemde. Vervolgens vertelde hij dat hij altijd een traditie, jawel, op 6 december vierde. Ik ging er maar vanuit dat hij dus onze geweldige Nederlandse traditie, Sinterklaas bedoelde. Hij wist het ook nog een behoorlijk goed uit te spreken 'Sienterklaaaas'. Toen draaide hij zich om naar 2 huisgenoten van hem om de traditie even kort en krachtig uit te leggen. 'It's a white old man who has seriously black slaves!'. Oké, hoe ga ik dat nu uitleggen, want zo zien wij, tenminste ik, onze lieve ouwe Sinterklaas en onze nog veel lievere zwarte pieten niet echt. Nog behoorlijk m'n best moeten doen om het nog beetje uit te leggen, maar de geweldige beschrijving van mn half-nederlandse-vriend had al te veel indruk gemaakt.
Oh, en wat hij geweldig vond uit Nederland, nee het was niet de drugs, maar hagelsag en stroopwafels.
Over drugs gesproken, iedereen kent amsterdam natuurlijk vanwegeg de drugs, maar ik weet eigenlijk wel zeker dat hier in Amerika zoveel meer drugs gedaan wordt.
Ik had zaterdagavond weer eens gesport in de sportschool. Daarna vonden Sofia en ik dat we wel een heerlijke burger verdiende. Ja heel logisch natuurlijk. Dus wij op pad naar Down Town San Diego voor een burger, ja en tuurlijk konden we die ook dichterbij vinden, alleen Sofia wist een tent die daar zat die de heerlijkste burgers had. En het was het wel waard denk ik. We hadden een geweldige ober waar we super mee gelachen hadden. Hij dacht dat ik oud genoeg was om te drinken, jammer genoeg is dat natuurlijk niet het geval. Toen hij vroeg wanneer ik dan 21 werd gaf ik het antwoord: 'soon'. waarop hij antwoordde: when is soon? Daarop moest ik het vervelende nieuws zeggen dat dat 3 jaar was. En over leeftijden gesproken, toen we aan het zwembad lagen hoorde ik duitsers praten tegen wat amerikaanse meiden. Ze zeiden: je moet wel heel stom zijn om hierheen te gaan als je nog geen 21 ben. Want dan kan je serieus niks. En iedereen die aan dat gesprek deel had genomen was het daar volledig mee eens. Tja..

Als mensen vragen over dingen uit nederland is natuurlijk 1 van de bekenste dingen: Heineken!. Jammer genoeg denken ze hier allemaal dat dat uit Duitsland komt, en dat denken ze eigenlijk een beetje van alle dingen die uit Nederland komen. Ik zag ook nog een boek liggen in de winkel van Anne Frank. Iedereen hier kent haar verhaal wel kwam ik achter. Toch nog iets van Nederland.
Ik ben ook erg blij dat we zelf een keuken hebben, want het eten hier om ons heen is niet echt het gezondste. Daarom gaat iedereen hier ook ongeveer 4 keer in de week naar de sportschool. Het blijft immers California, je moet er altijd goed uitzien om je shorts en jurkjes te kunnen dragen.

Het verkeer zit hier ook net ietsje anders in elkaar, als er geen stoplichten zijn dan maken ze hier gebruik van de stopborden. Wie als eerst bij het sportbord is en getopt heeft, mag ook als eerst de kruising op. Rechts heeft voorrang hebben ze hier nog nooit van gehoord.

Wat m'n plannen voor aankomende week zijn. Uhm veel leren natuurlijk, ik ben wel van plan hier het hele jaar te blijven natuurlijk. En we hebben vrijdag iets geweldigs op de planning staan. We gaan naar Gym Class Heroes. Voor iedereen die niet weet wie het zijn (ik in eerste instantie ook niet) dan weet je het waarschijnlijk wel als je ze opzoekt op youtube. En ze zijn bekend van dit nummer : http://www.youtube.com/watch?v=eiiU-Fky18s
en de zanger van hun is de rapper van het geweldige nummer billionair. Zij komen naar onze school om op te treden in een enorm stadion wat ze hier hebben. En voor studenten betaal je dan $5 voor dat concert. Good deal!

Jullie houden nog wat foto's van me tegoed want eigenlijk shiet het daar een beetje bij in. Ik ga even kijken of ik nog wat foto's van mezelf kan bemachting bij m'n huisgenootjes die zij gemaakt hebben. Ik heb alleen wel een foto van voetballers die aan het voetballen waren in oranje shirts. Had de neiging daar te gaan staan en te schreeuwen: hup Holland hup!!

  • 26 September 2010 - 16:32

    Rian:

    Zoweer eebn heel verhaal leuke foto zo'n koe heb ik hier nog niet gezien hahah.
    Leuk hoor om je verhaal te lezen zo blijven we hier een beetje bij he wat jij allemaal daar doe.
    Nou groetjes weer en een dikke kus van mij en Emile haha

  • 08 Oktober 2010 - 06:38

    Karin Keizer:

    Hoi buurmeisje,
    Hoe is het daar??? Nog steeds zo´n belachelijke heerlijke hoge temperatuur met zon....??!We zijn echt stik jaloers!!
    Hoe gaat het met je lessen, en met de mannen??
    Groet Karin en Co

  • 31 Oktober 2010 - 19:31

    Caroliene:

    Hoi Merel,
    Zo te lezen mis je Dalem helemaal niet! Hoewel het hier toch ook wel een beetje leuk is, toch?
    We zitten hier in de deprimerende herfst-periode Bah Grr etc heel vervelend. Geniet maar lekker daar! Lieve groetjes Caroliene Mark en kids X

Verslag uit: Verenigde Staten, San Diego

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

06 April 2011

B'day! :D

03 Februari 2011

Help Politie!

20 December 2010

De Toerist uithangen!

19 Oktober 2010

LA!

22 September 2010

Maand 1
Merel

Foto van schoolcomplex. btw, vergeet niet de lucht te checken...

Actief sinds 17 Aug. 2010
Verslag gelezen: 334
Totaal aantal bezoekers 19622

Voorgaande reizen:

21 September 2014 - 04 November 2014

Zuid-Afrika Minor

18 Augustus 2010 - 13 Juni 2011

Mijn eerste reis

Landen bezocht: