B'day! :D - Reisverslag uit San Diego, Verenigde Staten van Merel Snoek - WaarBenJij.nu B'day! :D - Reisverslag uit San Diego, Verenigde Staten van Merel Snoek - WaarBenJij.nu

B'day! :D

Door: merelsnoek

Blijf op de hoogte en volg Merel

06 April 2011 | Verenigde Staten, San Diego

Zo, dat was weer een tijd. Ik heb dus behoorlijk wat in te halen.

Begin februari was het tijd voor Superbowl. In een aantal lessen had ik er al het een het ander over gehoord, alleen had eerlijk gezegd niet goed een idee wat het was. Tot zover was ik erachter gekomen dat het de grote finale van het football seizoen is. Ik was met wat vriendinnen uitgenodigd bij een Amerikaanse vriend om het daar te kijken. Het blijkt een soort traditie te zijn om dat met veel mensen en veel eten te gaan kijken. Dat moesten we meemaken natuurlijk. Ook hadden we iets gehoord over de reclames gedurende deze footballgame. We snapten er niks van, maar tot zover hadden we te horen gekregen dat er mensen speciaal naar deze game kijken voor de reclames. We zullen zien. Zondag ochtend werden we door onze Amerikaanse vriend en een andere vriend van hem opgehaald en naar zijn huis gebracht waar het huis al helemaal ingericht was voor de wedstrijd. Toen we ons allemaal voorstelden aan zijn moeder was Tessa (een Nederlands vriendinnetje hier) even van slag en stelde zich voor als Merel. Een goede binnenkomer. We waren de eerste en ze woonden dicht bij het strand, dus wij (7 meiden en onze Amerikaanse vriend) eerst een paar uurtjes naar het strand. Toen we terugkwamen was de rest van de vriendengroep ook aangekomen en nog behoorlijk wat onbekenden. Al het eten; vooral fast food, zoetigheid en chips stonden klaar. Tijd voor de wedstrijd! Het verschil met de normale reclames en deze, was dat ze voor deze reclames een paar miljoen moeten neerleggen voor een reclame van een halve minuut en dat de reclames een stuk grappiger zijn. Na de wedstrijd hebben we nog gezellig gechilled en zijn we naar het strand gegaan om wat pallets te verbranden, wat blijkbaar ook een soort traditie is na het kijken van de wedstrijd.
Van de vader van onze Amerikaanse vriend kreeg ik nog een goede les; gebruik geen drugs. En dat als ik ooit nog terugkwam dat ik ze een belletje moest geven en ze dan het huis niet op slot zouden doen zodat ik erin kon. Ik weet niet of hij iets te veel biertjes op had om dat tegen een onbekend persoon te zeggen of erg goed vertrouwen in de mensheid heeft. Laten we maar hopen op het laatste.

En dan denk je dat het in het mooie southern California nooit regent. Nou was het maar zo’n feest. De aankomende dagen regent het goed.. Om in de trend van het slechte weer te blijven ga ik op pad naar Big Bear voor een dag. Het is hier mogelijk om van een ochtendje strand, naar de bergen te rijden en daar te gaan snowboarden. M’n trip vorige week met Marijne ging niet door. Maar toen ik dat vertelde aan onze Amerikaanse vriend, nodigde hij me uit om met hem en een vriend van hem dit weekend mee te gaan naar het beruchte Big Bear. Daar kon ik natuurlijk geen nee tegen zeggen. Ik kon een board, schoenen, broek en skibril van hem lenen, dus dat kwam helemaal mooi uit. Dus die ochtend om 4.30 AM opgestaan om op tijd op de berg te staan. Het was te gek, zeker omdat ik nooit gedacht had in California te gaan snowboarden. Een super dagje uit, maar wel goed moe. Aan het einde van de dag begon het te sneeuwen en toen we terugreden was er een flinke sneeuwstorm. Het duurde hierdoor wat langer om thuis te komen, maar gelukkig had onze chauffeur wel ervaring met dit soort weer omdat hij het dagelijks had waar hij vandaan kwam. *geruststelling. Zeker omdat we 6 ongelukken recht voor ons hadden zien gebeuren.

Het weekend erop had ik met iemand afgesproken te gaan tennissen. Ja, ik moet toch nog een beetje in beweging blijven. Na dik verloren te hebben, maar wel heel erg lekker getennist te hebben stonden we op het punt de baan af te gaan, toen er een oude, voorovergebogen, strompelende neger op ons kwam afgelopen. Hij vroeg aan m’n tennismaatje (die ondertussen al goed bezweet was) of hij erg moe was. Vervolgens werden we uitgenodigd om met hem en z’n buddy een paar rallies te spelen. Zeer langzaam achter het oude mannetje aangelopen komen we bij de baan uit waar zij aan het spelen waren. Ik kon m’n ogen niet geloven want er stond naast dat oude mannetje een grote opgepompte neger met een enorme witte glimlach op ons te wachten. Even voor de duidelijkheid, precies die persoonlijkheden die in Nederland nou net geen tennis spelen. Vervolgens had het oude mannetje een tas om zich heen hangen met heel veel ballen erin, en hij bleef ze maar op ons spelen. Hij had alles terug met nauwelijks een stap te verzetten. Beide stonden ze halverwege het veld, de jongen tegenstander was een heel stuk minder ervaren maar had de tijd van zijn leven. Het oudere mannetje deed z’n best om de grappigste man aller tijde uit te hangen en ik heb me kapot gelachen. Toen we uiteindelijk door zijn enorme mand met ballen heen waren en mijn tennispartner helemaal kapot was van het rennen dat het oude mannetje hem had laten doen, vroegen ze ons om nog een rondje te spelen. Mijn tennispartner had een te grote trots om nee te zeggen dus gingen we nog een ronde. Gelukkig kon hij het wel aan om na de tweede ronde te passen.

We slaan even een stuk over en zijn nu halverwege maart. Wat ik in de tussentijd heb gedaan? Vooral geleerd want ik had in 1 week 4 midterms en een paper dat ik moest schrijven. En wat normale feestjes gehad. Het wordt nu jammer genoeg alleen al tijd tegen de eerste goede vrienden gedag te gaan zeggen. Zij zitten namelijk op een andere universiteit hier die een heel ander schema heeft. Hopelijk loopt het nog uit op een gezellige reünie in europa.

En dan komt m’n verjaardag er al snel aan. M’n verjaardag was op een zaterdag en vrijdag gaf een vriend een feestje. Dus wij met een groep naar zijn feestje toe. De vorige keer dat we bij hem een feestje hadden, was het 1 grote gekkigheid. Dus iedereen benieuwd hoe het deze keer zou gaan. Na wat beerpong en wat nieuwe mensen ontmoet te hebben was het bijna 12 uur. Even wat informatie die nodig is om te weten. Taart was op de feestjes met die vrienden niet meer toegestaan. De vorige keer dat er namelijk iemand jarig was, en heel veel mensen toch wel goed dronken waren, is er nadat ik weg was een enorm taartengevecht geweest. Wat ervoor gezorgd had dat alle muren blauw waren van de taart. Toen ik tegen de jongen die het feestje gaf zei om 10 uur dat het over 2 uur m’n verjaardag was, zei hij dat ze een verrassing voor me hadden. Dat kon niet veel goeds betekenen. Om 12 uur moest ik in het midden van de woonkamer gaan staan en werd er gezongen. En toen kwam het probleem, de deur ging open en daar stonden 2 van m’n vrienden met een enorme taart. Al snel zag ik dat deze taart uit allemaal kleine cakejes bestond. Dat kon natuurlijk niet goed komen. Het duurde niet heel lang en ik kreeg 1 van deze prachtige cakejes op mijn voorhoofd gedrukt. Ondertussen ontstond er een waar taartengevecht tussen 4 andere vrienden die er nog veel slechter uitkwamen dan ik zelf. Voor de rest van de avond hebben Julie en ik ons super vermaakt door andere mensen te verzorgen en op ze te letten omdat de meeste toch best wat op hadden. Dit was een erg goed begin van mijn 19e verjaardag.
Zaterdag heb ik mijn verjaardag dan in mijn appartement gevierd door een groep mensen uit te nodigen. Zelfs Marijne kwam langs op mijn verjaardag! Dit was de eerste keer dat ik haar weer zag na vorig semester. Deze avond was erg geslaagd alleen werd ie al redelijk vroeg afgekapt door de beveiliging van het complex hier.

De week erop was het tijd om weer tegen andere vrienden gedag te zeggen. Ook meteen een goede reden om ergens uit eten te gaan voor een gezellige laatste avond.
De dag erna was het tijd om springbreak te gaan vieren. Dus ik op weg naar Marijne. We hadden namelijk het plan om een roadtrip te doen naar San Francisco. Maar eerst moest ik ’s avonds nog de gevreesde Diane ontmoeten. Gelukkige klikte het wel, dus de volgende ochtend met nog een ander meisje met z’n vieren op pad. Diezelfde avond komen we aan in SF bij het hostel aan. Het zag er super uit, behalve dat de buurt waarin het was niet zo goed was. Maar we hadden niet echt plannen er ’s nachts/ ’s avonds op uit te gaan dus dat kwam wel goed. De volgende dag hebben we de bekende plekjes van SF bekeken en ’s avonds waren we allemaal bekaf. Het volgende plan was om de volgende dag naar Tahoe city te rijden ( ten noorden en landinwaarts van SF) om te gaan snowboarden, want dat is wat Diane wilde. Dus dat hebben we ook gedaan. Daarbij heb ik dan ook mijn eerste kilometers gemaakt in Amerika door ook een uurtje te rijden. Mijn dag kon niet meer stuk. Later die dag alle spullen gehuurd zodat we de volgende dag klaar konden staan om al vroeg de piste op te gaan. Het was prachtig weer en we stonden rond 9 uur op de piste. Het was super rustig dus de gehele pistes voor onszelf met een heerlijk zonnetje. Perfect! Halverwege de dag ontmoeten we wat jongens waar we de rest van de dag mee optrekken. ’s Avonds kwamen we erachter dat we toch wel heel erg verbrand waren in ons gezicht door ons maar 1 keer ingesmeerd te hebben voordat we ’s ochtends vertrokken. We wisten namelijk niet dat het weer zo goed ging worden. Toen we ’s avonds nog wat wilde gaan drinken met de jongens, was dat maar van korte duur omdat wij nog altijd geen 21 zijn dus ze ons na een bepaalde tijd liever niet meer hebben in de meeste kroegen en bars.
Toen ik een paar dagen later terug was in San Diego lag er een pakketje voor me klaar. Toen ik het ging ophalen kwam ik er zelfs achter dat het er 2 waren. Een beetje verlaatte, maar zeer lieve verjaardagspakketjes. Dus geskyped met mijn ouders tijdens het openmaken van de pakketjes. En met grote verrassing iets van m’n lieve familie uit Rotterdam gehad. Ik ben voorlopig goed voorzien van Chocola. Ook heb ik mijn huisgenootjes geïntroduceerd aan stroopwafels die ze helemaal lekker vinden. De Nederlandse cultuur is zo slecht nog niet!

  • 06 April 2011 - 07:08

    Marissa:

    Zo,ik ben weer even helemaal op de hoogte van al jouw bezigheden daar :)! Leuk om te lezen!

  • 06 April 2011 - 07:19

    Caroliene:

    Hoi Merel,
    Nog van Harte met je verjaardag zo te lezen heb je een geweldige dag en avond gehad!
    Heerlijk om je verhalen te lezen en te zien dat het goed met je gaat.
    Ik hoorde dat je ouders je verjaardag toch ook een beetje hebben gehouden Lief he.
    Wanneer kom je weer naar dit kikkerlandje? SF is geweldig tenminste dat vonden wij toen we er waren. Geniet en maak plezier!
    Groetjes Caroliene, Mark, Marijn en Daphne uit DALEM (nog even ver weg voor jou)

  • 22 April 2011 - 12:31

    Mieke:

    Hai Merel, inderdaad nog een late felicitatie, maar goed te weten dat het toch nog aangekomen is, Hoop dat je het leuk vond. Zoals je misschien al weet heeft Elza zelf een liedje geschreven, gespeeld en gezonden. Dat heeft ze nu op You tube gezet en ze kijkt elke dag hoeveel hits ze heeft. Mischien leuk ook een een reactie uit de VS? ga naar You tube en tik in; Elza first love. En zegt het voort!. Gaat het naast alle activiteiten ook nog goed met je studie? En weet je al wat je hier gaat doen? Reuze spannend. Snel tot ziens, liefs van ons allemaal, Leonore, Andrea, Elza, Hans, Mieke

Verslag uit: Verenigde Staten, San Diego

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

06 April 2011

B'day! :D

03 Februari 2011

Help Politie!

20 December 2010

De Toerist uithangen!

19 Oktober 2010

LA!

22 September 2010

Maand 1
Merel

Foto van schoolcomplex. btw, vergeet niet de lucht te checken...

Actief sinds 17 Aug. 2010
Verslag gelezen: 1389
Totaal aantal bezoekers 19624

Voorgaande reizen:

21 September 2014 - 04 November 2014

Zuid-Afrika Minor

18 Augustus 2010 - 13 Juni 2011

Mijn eerste reis

Landen bezocht: