Mexicooo - Reisverslag uit San Diego, Verenigde Staten van Merel Snoek - WaarBenJij.nu Mexicooo - Reisverslag uit San Diego, Verenigde Staten van Merel Snoek - WaarBenJij.nu

Mexicooo

Door: merelsnoek

Blijf op de hoogte en volg Merel

09 September 2010 | Verenigde Staten, San Diego

Oké, nieuwe maand, nieuwe kansen. Eigenlijk ben ik de rest van de week alleen maar bezig geweest met het 'crashen' van lessen. Nu heb ik eindelijk mijn vier definitieve vakken: Biology, theatre and civilization, recreation and tourism management and philosophy. Mijn rooster is ook echt best wel relax, behalve dat ik vrijwel elke dag een les heb om 9 uur. En dan zou je denken, dat is toch niet zo erg.. Naja de rest van m'n huisgenoten starten de lessen gemiddeld rond 1 uur 's middags...
Ik heb ook besloten vanaf nu geen dagelijks blog bij te houden. Ik dacht eraan gewoon om de leuke of aparte dingen die ik graag wil delen vertel, dan steeds maar te vertellen dat ik naar het zwembad, ben gaan winkelen, naar de sportschool of naar les ben geweest.

Donderdag waren we van plan ergens uit te gaan. Christine had namelijk ons mee gevraagd naar downtown om daar wat te drinken (voor mij dus een cola) met haar vrienden. Wij ons de hele dag op verheugd natuurlijk. Maar dat ging niet door. Wat we opzich niet zo heel erg vonden omdat slapen ook wel lekker was en ik de volgende dag gewoon weer mijn biology les had om 9uur. We zouden de volgende dag wel uitgaan.

Na wat geweldig overleg met Sofia over de lessen. (vooral dus de jongens in deze lessen). Voortaan hebben we het nu al niet meer over welk les je hebt, maar welke jongen er in die les zit, hij is de naam van de les. Besloten we om naar de 'gym' te gaan. Hoe moest het anders ooit gaan lukken met die jongens. En we hadden gepland om die avond pizza te eten. Dus wat work-out zou ons goed doen. Na de zware training in de sportschool zijn we onze spieren gaan laten relaxen in het zwembad. Na de overheerlijke pizza zijn we met (dit keer andere) vrienden van Christine meegegaan. Wat ik niet wist dat we naar Koreatown gingen en dat we waarschijnlijk de enige echte blondines daar zouden zijn. Dit was dan wel zo, maar het was gelukkig totaal geen probleem want iedereen was heel erg aardig en sociaal. Ik wist alleen niet zo goed wat ik moest doen toen de ober vroeg of hij iedereens ID mocht zien, want zelfs de tenten in Koreatown zijn vor 21+. Maar gelukkig had hij niet door dat toen iedereen hun ID gaf, ik de mijne niet had gegeven. Ergens eind van de avond kwamen we erachter dat er daar ook kareoke kamers waren. Iets waar de Zweetse meisjes echt geobsedeerd door zijn. Dus dat moest gebruikt worden.
Kort samengevat. Een geweldige avond dus.

Ook hebben we dit weekend besloten dat we naar Mexico wilden gaan. Dat is hier ongeveer een uurtje vandaan met openbaarvervoer. En nu was het dus ook 'heel toevallig' zo dat zowat het grootste shopping gebied daar in de buurt ziet. Dus wij hebben voor de grens al onze moet verzameld om naar Mexico te gaan. Dapper als dat we zijn toch eerst maar aan wat politiemensen gevraagd of we zeker te weten wel terug konden komen. Die netjes gecheckt hebben of we al onze papieren (toelating van school, visa, paspoord, I-20) bij ons hadden en verzekerde ons dat we weer terug konden. Nou en daar waren we dan hoor, over de grens. Geen controle of iets hoeven te doorstaan. De volgende vraag: hoe komen zo snel mogelijk terug? Echt super voelden we ons daar niet. Toen we terug over de grens wilden was er wel een strenge controle. De man bekeek mijn paspoort en vroeg me wat ik in Mexico deed. Ik heb maar eerlijk opgebiecht dat we alleen maar daarheen wilden om foto te maken en dan zo snel mogelijk weer terug te gaan. Blijkbaar is dit niet heel erg normaal want hij begon flink te lachen, en bij die lach hoorde ik: yes, you can go. Gelukkig, weer op veilig gebied!! Vervolgens maar gaan shoppen.
Een jongen van één van mn lessen had me uitgenodigd om mee te gaan naar een feest, een houseparty, en al mn huisgenoten konden natuurlijk ook mee. Dus wij ons met zn allen op de achterbank gepropt. Het feestje was erg gezellig. Alleen wij (de Europeanen) waren, zoals ze dat hier noemen, in the culture shock. Maar vind je dat heel gek. Ze hebben hier echt van die rode cups die ze ook in films en videoclips hadden. Dit was natuurlijk de domste opmerking ever, want waar zou je anders uit moeten drinken, was hun logische reactie.

Volgende dag eindelijk Christine meegekregen naar het zwembad. Was werkelijk heerlijk. 's Avonds hadden we dan meteen een ander feest. Eén van de jongens van het feest de dag ervoor had ons uitgenodigd en het was aan de overkant van de straat dus dat was helemaal perfect. Weer een super gezellige avond gehad en eindelijk beetje goed opweg met wat mensen te ontmoeten.
De party op zondagavond kon omdat we maandag vrij hadden. Het was namelijk labor day. Eigenlijk betekend dat dat we hier in huis allemaal niks gedaan hebben, behalve de Zweetse meisjes weer zijn gaan winkelen, en ik dat voorlopig wel genoeg winkels gezien heb voor het aankomende jaar (oké, dit zal vast wel niet waar zijn). Nu happens to be dat ik dinsdag dus geen lessen heb. Dus ik ben vandaag maar weer eens begonnen met 2 lessen. En ondanks dat het hier wat kouder begint te worden ben ik in de middag nog lekker naar het strand geweest. Nu is de planning vanavond weer naar de 'gym' te gaan. Ik ben alleen wel beetje moe. Maar waarschijnlijk dwingen mn grote zussen me om mee te gaan omdat ik al 2 dagen hot dogs heb gemaakt voor mezelf als lunch met het excuus dat ik toch wel gister, toen vanmiddag en nu vanavond naar de gym zou gaan. Nee hoor, ik ga niet zo vaak, maar ik blijf het maar verzetten. Haha, lazy, that's the american style.

  • 10 September 2010 - 19:33

    Rian:

    Hee merel leuk weer alles even gelezen te hebben, jij pech elke ochtend 9 uur beginnen terwijl andere van je kamer pas om 1 uur moeten beginnen.
    Leuke foto s ook.
    Nou lekker weekend dus kan je lekker uitslapen
    groetjes van ons
    kus

  • 11 September 2010 - 08:03

    Annette & Family:

    Hai American girl,
    In plaats van de krant heb ik vanmorgen al je reisverslagen eens doorgelezen. Wat heerlijk om allemaal te lezen...je maakt veel nieuwe dingen mee, heb je eigen weg moeten vinden, volgens mij lukt het je allemaal prima (niet dat we daar aan getwijfeld hebben!)en krijgen we straks een nog zelfstandigere dame terug. Ja en dat laatste schrijf ik hier duidelijk, als je maar terug komt he, je moeder is bang dat je het straks zo naar je zin hebt dat je daar blijft! Ze is veel "on the road", maar volgens mij hebben ze een aardig ritme te pakken en redden ze het aardig zonder jou. Het is wel stil in Dalem hoor!
    Geniet van het mooie weer daar, succes met je lessen en we wachten de volgende foto's af.

    Dikke kus en liefs,
    Robert, Annette,
    Fie en Rub

  • 11 September 2010 - 08:51

    Rita Sommer:

    Lieve Merel. Wat heerlijk dat je al zo geniet. Hoop dat je de studies van je keuze kunt volgen. Maar wat een avontuur. Hoop dat je een heerlijk jaar krijgt with lots of friends. Maar zo te lezen heb je er al een paar. Veel liefs van je slaapie Rita.

  • 12 September 2010 - 21:21

    Caroliene Uit Dalem:

    Ha Merel. Van je vader hebben we vandaag je weblog doorgekregen toen we hem tegen kwamen met de hond van je oma. (De wonderen zijn de wereld nog niet uit). Je hebt het volgens ons hartstikke leuk! Ik Ben best wel jaloers hoor was ik ook maar weer jong.
    Maar goed, we houden het bij lezen hoe jij het hebt je belevenissen en je studie(ahum?)
    Geniet van alles.
    Lieve groetjes uit Dalem
    Caroliene, Mark, Marijn en Daphne

  • 22 September 2010 - 16:53

    Arielle:

    lees ik nou goed dat het daar kouder wordt? Ik zie namelijk hier aan de zijkant van mijn scherm dat het 36 graden is daar. Lijkt mij hoogzomer :p haha ik zit nu in tilburg en zit nu lekker op kamers. Vet relxt hier. Alleen beetje zwaar om soms uit me bed te komen. Telkens midden in de week stappen en vervolgens om kwart voor 10 in de niet verplichte lessen te gaan zitten. Is wel wat discipline voor nodig :p haha. Nog veel plezier daar en ik lees wel weer hoe alles daar gaat :D

    Dikke kus en knuffel!

  • 22 September 2010 - 16:55

    Arielle:

    lees ik nou goed dat het daar kouder wordt? Ik zie namelijk hier aan de zijkant van mijn scherm dat het 36 graden is daar. Lijkt mij hoogzomer :p haha ik zit nu in tilburg en zit nu lekker op kamers. Vet relxt hier. Alleen beetje zwaar om soms uit me bed te komen. Telkens midden in de week stappen en vervolgens om kwart voor 10 in de niet verplichte lessen te gaan zitten. Is wel wat discipline voor nodig :p haha. Nog veel plezier daar en ik lees wel weer hoe alles daar gaat :D

    Dikke kus en knuffel!

Verslag uit: Verenigde Staten, San Diego

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

06 April 2011

B'day! :D

03 Februari 2011

Help Politie!

20 December 2010

De Toerist uithangen!

19 Oktober 2010

LA!

22 September 2010

Maand 1
Merel

Foto van schoolcomplex. btw, vergeet niet de lucht te checken...

Actief sinds 17 Aug. 2010
Verslag gelezen: 122
Totaal aantal bezoekers 19629

Voorgaande reizen:

21 September 2014 - 04 November 2014

Zuid-Afrika Minor

18 Augustus 2010 - 13 Juni 2011

Mijn eerste reis

Landen bezocht: