Echte leven gaat beginnen! - Reisverslag uit San Diego, Verenigde Staten van Merel Snoek - WaarBenJij.nu Echte leven gaat beginnen! - Reisverslag uit San Diego, Verenigde Staten van Merel Snoek - WaarBenJij.nu

Echte leven gaat beginnen!

Door: merelsnoek

Blijf op de hoogte en volg Merel

01 September 2010 | Verenigde Staten, San Diego

26 August do.
Een geweldig plan gemaakt voor vandaag: eerst naar 'the gym' om onze nieuwe sportschoenen uit te proberen. we hebben immers gratis lidmaatschap. Vervolgens ontbijten, naar het zwembad, flink wat bootschappen doen want daarna moest de auto teruggebracht worden. Het plan begon goed. Het sporten voelde erg goed. Vervolgens bij het ontbijt erg lang blijven hangen. We besloten maar om eerst rondje te doen met de auto voor alle inkopen. Wat schoolspullen gehaald en vervolgens door naar de supermarkt. Eten!! Toen Cisi wilde betalen voor de drank die we wilden kopen waren er wat problemen. Haar ID was niet in 't Engels en haar Amerikaanse rijbewijs was verlopen. En ze zeiden er ook meteen bij dat paspoort ook niet voldeed. Het gaat hier dus om de juiste ID kaart in plaats van boven de 21 zijn. Er moet namelijk aan de eisen voldaan worden. Die zijn: je lengte moet erop staan (oké, die is nog best logisch), je kleur ogen moet erop staan (alsof dat te beschrijven is, en er zijn altijd nog gekleurde lenzen), je gewicht moet erop staan (nee, dat blijft ook echt voor 10 jaar hetzelfde, zeker als je in Amerika leeft...), en je haar haarkleur moet er nog op vermeld staan (ja, dat is echt wel, zeker bij de meisjes, heel constant). Geen alcohol voor ons dus. Gelukkig nog wat wijn bij 't vorige shoppen ingekocht. Vervolgens besloten we om de auto maar meteen terug te brengen omdat 't nog ruim een uur terug is met openbaarvervoer. Op 't vliegveld maar wat gegeten en pas na 22.00 thuis. Het was ondertussen goed koud buiten. We need a SDSU-trui! (de trui van de school: San Diego State Univerity). Voor ons huis was er nog iets aan de hand waar ik vanuit 't keukenraampje niks van kon begrijpen, maar het leek op de film van Green mile. Eén hele erge lange neger stond heel onschuldig te doen tegen de 6 politieagenten

27 August vr.
's Ochtends eerst helemaal niks gedaan, behalve dan een wasje gedaan. Om half 2 had ik een afspraak voor mn registratie die, zoals te verwachten, niet helemaal vlekkeloos begon, Ik had een strikte afspraak om half 2. Maar ik was naar 't verkeerde gebouw gegaan. Toen ik dan uiteindelijk bij het goede gebouw aankwam was er gelukkig geen man overboord. Daarna heerlijk naar het zwembad gegaan. Net daarvoor was m'n 4e roommate gekomen. Ze heet Christine, is Amerikaanse maar haar hele familie komt uit ergens onbekend uit Thailand. Ze hoefde geen hulp met het halen van haar spullen want ze had maar een paar spulletjes. Vervolgens komen haar ouders en zij met tig verhuisdozen binnen... Maargoed, het zwembad was echt heerlijk!

28 August za.
Pff, de nacht was zwaar. M'n kamergenootje maakt nogal rare geluiden in haar slaap. Ze snurkt + andere rare geluiden. 's Ochtends belt haar moeder ons beide wakker. Vervolgens nog 5x alleen mij wakker aan 't houden, want Christine stond onder de douche.. 's Middags was er een feestje hier van de aztec corner (waar ik woon). Er waren niet zoveel mensen en het was ook niet zo boeiend, wel een local ontmoet. Daarna zijn we met z'n vieren op pad gegaan naar een mall. Daar hebben we heerlijk geshopt en wat gegeten. Toen we terug waren op een terrasje waren gaan zitten zagen we héél veel mensen langslopen. Was dat even toevallig, wij waren echt wanhopig voor een feestje. Dus wij wat cocktails gemaakt en nieuwe kleren aangetrokken en op weg naar the party. Het was een schoolfeest en er was een DJ, gratis hotdogs en natuurlijk wat te dringen: water. Het was heel gezellig en het leuke is, is dat alle jongens braaf steeds vragen of je met ze wilt dansen. Maar sofia en ik hadden genoeg aan elkaar dus de avond was geslaagd om mee te beginnen als eerst feestje.

29 August zo.
Begonnen met te praten met oma via skype. Geweldige uitvinden dat skype. En oma natuurlijk helemaal onder de indruk dat dat kan. Vervolgens heel de dag (van 12 tot 4) bij het zwembad geweest. Ik ben dan ook extreem verbrand teruggekomen. Vervolgens was er een free pizza party at the arc (sportcentrum). Dat kan ook alleen in Amerika samen, gratis pizza + sportcentrum. Het was geweldig want ik heb voor het eerst een cheerleader team gezien. Allemaal prof danseressen met veel make-up en een te brede smile tijdens het dansen. Ook nog even de Duitsers gezien en ze blijven aardig. Wel goed om m'n grote broers te vriend te houden!

30 August ma.
Vandaag m'n lessen 'crashen'. Eerst weer een slechte nacht gehad vanwege de onwijs wonderbaarlijke geluiden die mn kamergenootje 's nachts kan maken.
De eerste les was biologie, daarvoor sta ik nu ingeschreven op een lijst, maar ik moest een handtekening hebben, niet zo handig dus, snel achteraan dus. Daarna had ik een les logistiek, wat me niet zo beviel vanwege alle definities en omdat ik al moeite heb met de taal. Vervolgens theatre civilization, wat ik geregeld heb als les, leek wel leuk, ik hoop dat 't iets voor mij is. En dan de laatste voor vandaag ( was 2 uur en 40 minuten) was phyilosophy. Geweldige leraar die het voor elkaar kreeg om toch zeker wel 45 minuten over verschillende soorten bitches te praten op een te grappig manier. Ik denk dat iedereen z'n punt wel begreep. Nu heb ik alleen gehoord dat deze lessen heel erg moeilijk kunnen zijn. Shit! Morgen nog achter achter een les aan en woensdag nog. Dat zijn de lessen introduction of psychology en intro to publich health.

31 August di.
Vanacht eindelijk goed geslapen want ik heb oordopjes gekocht die er echt voor zorgen dat je vrijwel niks hoort. Super! De public health class leek me echt geweldig, alleen te jammer dat hij eigenlijk al beetje vol zit. Er waren nog wel wat plaatsen over, alleen de ALI studenten (wat ik dus ben) komen op de laatste plek. En er waren heeel veel mensen die die les probeerde te krijgen die wel een major hadden in dat vak. Beetje raar systeem hebben ze hier.
Toen nog naar een les gegaan met Cisi. Een les die zij heel graag wilde en ze vroeg of ik meeging. Het leek me ook wel leuke les, dus hup ik ga wel mee. Deze klas bleek ook extreem vol te zitten. Beetje jammer again..
Toen nog even naar het zwembad gegaan en vervolgens weer naar een les met Cisi geweest die me ook interessant leek, maar weer eens voor de verandering, ook echt goed vol bleek te zitten. Nu ga ik maar op weg naar m;n kamertje, m'n oordoppen indoen en lekker slapen zodat ik weer helemaal ready ben voor de lessen waar ik morgen achteraan ga. En misschien nog wat dingen van jullie te horen!

  • 02 September 2010 - 13:01

    Karin En Co:

    Hoi buurvrouw!!
    Met jouw stap naar "the States" hebben we er een buurvrouw bij, want buurmeisje dekt de lading natuurlijk al lang niet meer...Zeker als ik al jouw verhalen lees, dan stijgt het respect per regel....Wat een enorme berg met nieuwe indrukken, en wat blijf je cool onder alle "net even anders dan je verwachtte" ervaringen...
    Heel veel liefs uit Dalem...niets spectaculairs te melden....je ouders houden zich goed!!! Je moeder was wel onze voortuin aan het wieden, dus ik denk dat ze wel tijd over heeft...
    Doei doei, Karin en Co

  • 05 September 2010 - 13:34

    Maris&Tim:

    Hey Merel!
    Wat leuk om over al jouw belevenissen in het verre SD te lezen! Lukt het communiceren in het Engels en het volgen van de lessen qua taal goed? Lijkt me best even omschakelen!
    Hier gaat het goed hoor, we wonen nu al een weekje samen in Babs' huis, is erg gezellig :D! Ben ook twee weken geleden begonnen aan mn stage, bevalt gelukkig ook goed.
    Tot horens :)!
    Liefs!

  • 05 September 2010 - 17:02

    Rian:

    Hoi Merel

    Leuk joh om je verhalen te lezen.Wat een ervaring doe je op.
    Met oordoppen slapen snurk je kamergenote zo? hahahah
    Met Emile gaat het goed en heb een meisje gevonden die hem nu ook rijd, Emile vind het leuk en zij ook.
    groetjes en tot de volgende keer hier

Verslag uit: Verenigde Staten, San Diego

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

06 April 2011

B'day! :D

03 Februari 2011

Help Politie!

20 December 2010

De Toerist uithangen!

19 Oktober 2010

LA!

22 September 2010

Maand 1
Merel

Foto van schoolcomplex. btw, vergeet niet de lucht te checken...

Actief sinds 17 Aug. 2010
Verslag gelezen: 122
Totaal aantal bezoekers 19626

Voorgaande reizen:

21 September 2014 - 04 November 2014

Zuid-Afrika Minor

18 Augustus 2010 - 13 Juni 2011

Mijn eerste reis

Landen bezocht: