Serious moving in - Reisverslag uit San Diego, Verenigde Staten van Merel Snoek - WaarBenJij.nu Serious moving in - Reisverslag uit San Diego, Verenigde Staten van Merel Snoek - WaarBenJij.nu

Serious moving in

Door: merelsnoek

Blijf op de hoogte en volg Merel

26 Augustus 2010 | Verenigde Staten, San Diego

21 August za.

Nee hoor, de grote broers hebben me niet ontvoerd of iets raar gedaan zodat ik niks heb laten horen. Het ging zelfs niet door gister. No problem for me, want ik was ook heel de dag op pad geweest en eigenlijk wel chill om eventjes wat te gaan hangen op de bank.
Vandaag had ik dus echt wel een druk programma (niet), ik heb eerst m'n spulletjes uitgepakt. Vervolgens kwam m'n to do list tevoorschijn: een laken en een kussen halen en nog boodschappen doen. Daarvoor nog aankleden, melden dat er een lekkage is en skypen met m'n ouders. Jaja de to do list was erg lang! Ow ja, want ik moest ook nog wat gaan drinken met de duitsers van het vliegtuig in eerste instantie.
Op weg dus naar een laken + kussen.
Blijkbaar overal waar ik loop zie ik er nogal verdwaald uit. Zelfs zo erg dat iedereen steeds vraagt of ik hulp nodig heb of ofdat ik verdwaald ben. Zo dus ook toen ik opzoek ging naar een kussen. Gelukkig was de grote dikke neger die bij 't openbaarvervoer werkt mij al opgevallen en heeft me op weg geholpen. Dus ik met de trolley (soort metro/trein) en een dagkaart op weg naar de winkels. Ik reed met de trolley langs een footballgame waar SD moest spelen. Dat was dus goed gekkenhuis, maar wel echt geweldig om te zien. Maar dat was niet de plaats waar ik een kussen kon krijgen, dus op naar 't volgende station. Al snel vond ik de winkel en dus ook het goedkoopste kussen, ($8 voor een Ralf lauren). Toen al snel een laken+kussensloop+onderlaken gevonden. Ook natuurlijk de goedkoopste, blijf toch de zuinige hollander. Toen ik een rondje had gelopen langs alle winkels, bedacht ik me (jaja, nog geen zonnesteek want ik kan nog denken) dat ik misschien wel meteen een bord en een glas kan kopen. Door m'n kleurvolle koffer en wat keer op dit onderwerp met Evert gekomen te zijn, heb ik besloten dat dit jaar totaal nieuw en anders is, dus ik nu ook voor de kleuren kan gaan. M'n laken/kussensloop/onderlaken zijn daarom ook blauw. Toen zag ik allemaal gekleurde borden, jammer dat ze hier grijs geen kleur vinden.. Dan maar voor glas+bord gegaan met een groene bladerprint erop. Op weg naar huis! Thuis (ja, na 't kussen+bord is het thuis geworden) bleek dat m'n twinzise laken niet paste. Twin blijkt dus de maat te zijn van een twijfellaar. Opvouwen dus en zo snel mogelijk terugbrengen.
Nu op weg naar de supermarkt. Omdat dit de vorige keer niet zo'n succes was gig ik nu op zoek naar een manier om dichter bij de supermakt te komen met bus of trolley. Eenmaal in een trolley zag ik er toch weer verdwaald uit want een 'local' vroeg me waar ik heen moest, zodat hij meteen kon antwoorden dat dat nog 4 stops verder was. In mijn hoofd was het toch echt 1 of heel misschien 2. Als er maar een supermarkt is, right?
En er was een supermarkt, alleen een totaal andere. That's fine with me. Toen ik terug was zag ik dat het drinken met de duitsers niet doorging. Totaal geen probleem dus want slapen leek me ook wel erg lekker.

22 August zo.
Tot 2 uur gewoon helemaal niks gedaan. Laatste dagje nog alleen dus daar nog even lekker van genieten. Daarna op de school rond wezen kijken, maar dat is echt groot, en natuurlijk heel mooi. (Check de foto) 'S avonds ben ik dan wat gaan drinken met (de ondertussen 3) Duitsers. Het was echt heel gezellig en veel gepraat. Was wel heel gezellig weer wat mensen om je heen te hebben.

23 August ma.
Al vroeg (10 uur) komen de roommates binnengelopen. Het zijn twee Zweetse meisjes van 22 en 23 jaar oud. Cecilia, ookwel Sisi, en Sofia. Ze zijn hier voor 1 semester en ze zijn heel erg vriendelijk. Ze stellen ook meteen voor om met hun gehuurde auto op pad te gaan nadat ze zich hebben ingeschreven op school. (iets waar ik vrijdag pas een afspraak voor heb) Dus na hun afspraak kwamen ze me ophalen om wat inkopen te doen voor het appartmentje. Dus dat was eigenlijk ook het programma voor de hele dag. Behalve dan dat Sofia en ik 's middags nog voor een paar uur dan eindelijk op het strand hebben gelegen in onze bikini. Iets wat ik nog niet gedaan had sinds ik in San Diego ben. Dat was echt heerlijk! Zeker omdat het weer nu rond de 30 graden is. Vervolgens wat eten wezen halen in de supermarkt en op zoek gegaan voor een telefoon. Dit was dan ook de enige telefoon die kon bellen en smsen naar Europa. yeah. Ook dit bleek niet te werken. Eigenlijk begin ik er nu wel aan te wennen dat dingen gewoon niet gaan zoals ik wil dat ze gaan.
We zijn nog steeds in volle verwachting van een vierde kamergenootje. Dit kamergenootje komt dan bij mij op de kamer. Maar we hebben tot nu toe nog niks van diegene vernomen.

24 August di.
Vandaag hebben we voor de verandering maar weer eens gaan winkelen. We zijn met z'n drieen op pad gegaan om nog een lamp te kopen voor de woonkamer Sofia een laptop, Sisi schoenen, en ik overal langs geweest om te vragen hoe het zit met mijn telefoon. Nu zijn we er dus achtergekomen dat het precies heel duidelijk is dat die van mij het niet doet voor europa. En hebben we op de site van een andere telefoonserves gevonden dat zij het sowieso wel hebben. Maar dan maar eerst terug naar de winkel waar ik mijn telefoon had gehaald. Gelukkig krijg ik al m'n geld terug. Net als dat het trouwens ook terug heb gekregen voor m'n kussensloopt/onderlaken/overtreklaken. So that's great. Nu nog een telefoon die het wel doen. Een soort van blackbarry, alleen dan geen blackbarry in de aanbieding en ongeveer net zoveel als dat verrotte ding wat ik ervoor had gekocht. Dus dan maar die.
Voor de laptop van Sisi moesten we naar een soort achterbuurt. Dit was omdat ze het in de andere winkel niet hadden. We hebben onze ogen daar uitgekeken.
Thuis kwam ik erachter dat deze telefoon ook geen berichten wilt verzenden naar europa...

25 August wo.
Vanochtend was er een orientatiedag op school. We hebben eerst een heel praatje gekregen op school over het aanmelden van lessen etc. Iedereen was erg blij toen we dat gehad hebben, want de airconditioner is een paar weken geleden kapot gegaan. En deze week is de warmste week van heel het jaar. Hopelijk is het op tijd hersteld, omdat het hier nu ergens eind dertig graden is! (check maar even op deze site te weersverwachtingen voor SD!)
Vervolgens kregen we een rondleiding langs alle gebouwen. Toen besloten we maar een lunch te gaan halen en dan op zoek te gaan naar het zwemcomplex, omdat we daar waarschijnlijk vaak gaan zijn. Want de school heeft iets nieuws bedacht, alle studenten die net zo'n programma volgens als wij, krijgen gratis lidmaatschap bij 'the gym'. Dus daar hebben we even binnengekeken. Allemaal erge mooie en gespierde mannen. We snapten alleen niet zo goed waarom ze zichzelf zooo leuk vonden dat ze echt een meter voor de spiegel stonden om zichzelf te bekijken tijdens hun 'work-out'. Toen hadden we een culturele presentatie. Daar wilden we natuurlijk bij zijn omdat we graag alles willen weten over de amerikaanse cultuur. Nu bleek de inhoud een stuk minder interessant te zijn dan de onderwerpen die ze gekozen hadden voor in hun presentatie. Er werden namelijk de gekste dingen verteld. Een paar voorbeelden: amerikanen houden ervan om handen te schudden tijdens voorstellen, ze houden van een afstand van een halve meter tot anderhalve meter tussen de hun en de persoon waarmee ze staan te praten, als je niet weet welke afstand goed is, zullen zij dat wel bepalen en dat doen ze automatisch, dus schrik niet als ze opeens van je wegstappen. Ook was het goed om te weten dat amerikanen altijd naar elkaar willen glimlachen en gedag zeggen als je elkaar tegenkomt op straat, ze dan echter net opzoek naar echt contact met je zoals een praatje. Zo ging het eerste gedeelte van de presentatie vooral. Oh ja, en niet te vergeten dat Amerikanen het liever niet over hele persoonlijke dingen hebben als je elkaar echt net onmoet hebt. Best grappig dat ze dit allemaal al heel erg cultuur noemen.
Vervolgens zijn we op pad gegaan voor wat sportschoenen. Die vonden we gelukkig al snel. Ook ben ik erachter gekomen hoe ik uiteindelijk m'n telefoon kan laten werken om smsjes te versturen en te ontvangen en te bellen en gebeld te worden vanuit en naar Europa.
Dus als er iets is, I got a number right now. +1 619 481 7891. Yeaaah.
Ow ja, en we hebben nog wat meer geshopt. Het lukt me overigens heel goed om vrijwel niks te kopen. Behalve dan de sportschoenen. We hebben immers al gratis lidmaatschap!
Sofia en ik hebben dan ook al afgesproken morgenochtend te gaan sporten. We moesten onze nieuwe schoenen uitproberen.
Vanavond ook eindelijk weer eens echt vlees op. En jaja mensen, dit zal je niet verwachten maar ik ben hier echt serieus allemaal eten voor mezelf aan het maken, en vanavond echt dingen gekookt enzo. Big miracle right!
You hear from me soon. And I hope to hear from you all soon too!

  • 26 Augustus 2010 - 09:55

    Morsal:

    heey Merel, heerlijk die 30 graden joh..hier regent het en waait het en blehh.. dus geniet er maar lekker van haha. maar ik ga jou blogs uiteraard volgen. je hebt nu blijkbaar al een hoop avontuurlijke dingen meegemaakt en je zal nog heel veel meer gaan zien en beleven. enjoyyyy, XXX

  • 26 Augustus 2010 - 11:45

    Wilbrandwijk:

    Hoi merel,Wat een avonturen zeg (hoorde ik van je moeder) Ga je zo af en toe volgen,Fijn ook dat lekkere weer, hier regen bah. Succes en maak maar veel vrienden, dat zal je wel lukken denk ik. Gr wilbrandwijk

  • 26 Augustus 2010 - 14:43

    Melanie:

    Heee Merel,
    Had ik net een berichtje naar je getypt, ben ik verdorrie mijn naam vergeten in te vullen... vervolgens is mn berichtje weg. Maar ik vind het super leuk om je verhaal, en je hebt volgens mij al zo snel leuke mensen om je heen. Hopelijk is je 4e roommate ook leuk en gezellig. Genietse, vooral van het weer en het strand, want het weer is hier echt verschrikkelijk. Ik ga skype aan maken zodat ik eindelijk met jou en Marijne kan gaan praten ;P. Liefs Mel

  • 27 Augustus 2010 - 21:15

    Janneke:

    He Merel,
    Wat een super verhalen. Hopelijk valt jou kamergenoot ook mee. Erg leuk om het zo te lezen. Veel plezier en de groetjes aan
    Evert ;)

  • 29 Augustus 2010 - 15:08

    Rian:

    Hee Merel

    Leuk joh om zo je verhaal en je ervaringen te lezen.Zal vaak je site bezoeken, hier alles goed en ook met emile. kusjes van ons en emile natuurlijk

  • 30 Augustus 2010 - 20:26

    Mieke:

    Hai merel, eindelijk tijd gevonden om je verhaal te lezen. Leuk dat dat zo kan. Spannend avontuur, alhoewel het al klinkt alsof je er helemaal thuis bent en alles heel gewoon vindt en je je weg al hebt gevonden. Dat is great!
    geniet ervan, ben beniuwd naar je studieprogramma. Leonore start vandaag met haar introductieweek, maar dat zal ze je wel laten horen. Bey, bey, van ons allen

Verslag uit: Verenigde Staten, San Diego

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

06 April 2011

B'day! :D

03 Februari 2011

Help Politie!

20 December 2010

De Toerist uithangen!

19 Oktober 2010

LA!

22 September 2010

Maand 1
Merel

Foto van schoolcomplex. btw, vergeet niet de lucht te checken...

Actief sinds 17 Aug. 2010
Verslag gelezen: 130
Totaal aantal bezoekers 19627

Voorgaande reizen:

21 September 2014 - 04 November 2014

Zuid-Afrika Minor

18 Augustus 2010 - 13 Juni 2011

Mijn eerste reis

Landen bezocht: